Blandad dag...

Idag när man vaknade och klev upp så var det bara 16.6 grader ute, man trodde ju inte att det var sant.

Men det var det och jag kan säga att det är KALLT  .

Iallafall när man är i Side, hemma hade det ju räknas som varmt. Men det är det absolut INTE här.

Det var dessutom super mulet och hade vräkt ner regn hela natten. Åskar och blixtrat med, men jag sovgott och märkte inget av det. Men mammsen berättade  .








Vid lunch sen så bestämde jag och mamma att vi skulle ta oss upp till marknaden som är här varje lördag.

För att kika lite och sen för att dela ut reklam blad för restauranten. Och strax innan marknaden så kan man rida kamel, men idag blev man lite ledsen av det man såg. Har varit en och samma kamel nu varje lördag, men idag var det två vuxna kameler. Och den ena bara skrek och skrek när dem gick runt med den, men vi förstod snart varför.

Strax bakom kom 2 kamel bebisar, som var på tok för unga för att vara ute på detta. Navelsträng och allt fanns kvar och det var dem den vuxna kamelen gick och ropa på. Hon var inte alls nöjd med läget, så det förklarar varför det bara varit en innan. Denna har ju vart hemma och dräktig, men så fort hon ploppat ut sina bebisar så fick hon återgå till arbetet.. Stackarn!!!!!!!

Men jag tog iallafall en bild på dem, och visst dem små var ju super söta. Men dem borde fått vara hemma med sin mamma, istället för att vara där tycker jag då.








Nu ikväll så har vi ätit middag med våra norska vänner Per-dagfinn (Pala) och hans son Stephan för sista gången denna semester. Jag gjorde såklart en extra fin dukning på deras bord, tog tid att skriva med dem små blommorna. Men det gick iallafall. Ikväll så åker dem tillbaka till Norge, mamma har kört dem till flyget. Hoppas att resan hem för dem går prima, så ses vi nog i höst igen. Och att min älskade mamma hinner tillbaka hit innan ovädret börjar igen, det är alldeles kolsvart på himlen och blixtrar. Var lite fullt med bagage och så att jag inte kunde åka med för att hålla henne sällskap på vägen tillbaka hit. Men det ska nog gå bra .




Jag hoppas att det är bra väder imorgon så att jag kan sola lite.

Vill ju bli brunare, men fortsätter detta så lär man ju nästan hinna tappa all färg innan man åker hem.

Och det vore ju super trist liksom....

 

 

Hugs And Kisses

Jen

 

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0