Vår nu då???


Kanon väder ute idag, man blir på så bra humör när solen strålar..
Och det var inte ens kallt ute, fast klockan inte är så mycke än..
Kan det betyda att våren verkligen kommer nu??
Strongis fick gå ut utan täcke, så skönt för han..
Efter denna vinter så uppskattas varenda sekund när man kan uppskatta att ej ha täcken på dem..
Och Strongis började med att rulla sig lika fort som han kom ut, och det är väl ett tecken på att det var skönt? Eller vad tror ni?? =)



Igår så lös longerade jag Strongis, med andra ord jag hade honom lös i ridhuset.. Men han är så duktig, han lyssnar perfekt på det jag ber han om fast han är lös.. Det enda svåra var att sakta ner igen, men att öka från skritt till trav och sen från trav till galopp.. Ja det gick prima..
Så nöjd med ridhuset nu, det blev kanon bra där inne.. Det var helt klart värt att vänta på, och igår när jag och Strongis kom upp. Ja då var det nysladdat med, och då är det super nice där inne.. Mycket bra..

Annars så var det en lugn dag, mamma och jag tog en tripp till Kista Centrum på dagen.. Med tanken att mamma skulle kunna äta kålpudding till lunch, då dem sagt att dem alltid har det på tisdagar där.. Hmm men så var ju inte fallet igår, och gissa om mamma blev besviken. Vilket man kan förstå, men vi åt lunch och gick runt och titta lite..
Hittade 2 en typ cardigan aktig sak som jag köpte, mycket nöjd får jag säga..
Ska nog ha den på fredag =)...

Känns rätt skumt, men har ju planer för torsdag, fredag och lördag.. Lite ovanligt men det känns grymt kul..
Imorgon torsdag så ska vi till Uppsala och bowla med Jörgen, Pappa och några kompisar till Jörgen. Ska bli mycket trevligt. Jag och mamma ska även ta en sväng förbi mormor innan..
Fredag så ska jag ut och äta och dricka gott med mamma och så ska Linda med.. Och även mammas tandläkare! Hmm jo jag vet det kanske låter skumt, men mamma och hon kom mycket bra överens och hon bad mamma säga till om vi skulle ut på nått.. Och med tanke på att mamma åker på söndag, så tog vi med henne också..
Ska bli kalas trevligt..
Lördagen får jag besök av Patrick igen, ska väl käka nå gott och dricka lite då med. Ska bli mycket nice det med ;).... Så ska väl hans hund Hampus vara med också, så nu ska Ayla få busa lite.. =)

Ja det var min helgs planer, som sagt mycket ovanligt att jag har planer för flera dagar om ens för en dag. Men nu så blir det en fullspäckad helg.. Kul kul!!!!


Idag så blir väl en lugn dag skulle jag tro, ska nog longera Strongis idag med. Han behöver mer muskler, men tyvärr så har han gått ner lite. Så jag behöver få upp han i vikt lite så jag har något att bygga muskler av liksom.
Men det ska nog gå bra ska ni se =)...

Nu ska jag fortsätta kika på "The Voice", vilket jag gör varje morgon..


Hugs And Kisses


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0