Snöblandat regn..


Usch det kunde ju ha varit lite roligare väder kan man tycka.. Men det är ju iallafall rätt "varmt" ute mot hur det har varit liksom.. Så man ska väl inte klaga allt för mycket kanske?!
Har precis varit ut och bytt täcken på Strongis, det var precis så det inte hade tagit sig igenom dem han hade på sig.. Så nu ska han väl hålla sig torr ett par timmar till iallafall.. =)
Vill ju inte att han ska bli blöt och kall prinsen min...

Annars så har det varit en lugn helg får jag ju säga.. Jessica i stallet var förbi en sväng i lördagskväll och satt och snacka lite och så.. Lider med dig gumman, men du ska se det löser sig.. Huvudsaken är att du vet vad du vill =)..
Oavsett vad som sagts mm...

Ev så kommer ju hon att ta hit en ny häst nu i dagarna med.. Men det är lite saker som gjort att det kanske inte blir av nu, men jag håller tummarna för henne.. Verkar ju som hon verkligen vill ha honom liksom... Vore trist om det inte blev av nu när pris mm är helt klart...

Igår fick Ayla leka för första gången på några veckor.. Ihop med Jessicas och hennes killes hund "Muchi".. En amstaff hane på 3 år, och gissa om han var läcker.. Satan va muskler han hade, damn säger jag bara..*hihi*
Och det sköna är att Ayla ej visat några som helst tecken på att ha fått ont nu efter heller.. Så skönt!
Hon kanske kan få vara en "normal" hund trots allt då..
Jag tror att "vätskan" som syntes på röntgen i ryggen, kom från såren som blossa upp bara några dagar efter att vi var hos veterinären... Så man kan ju bara hålla tummarna för att det fortsätter så här bra nu..
För nu är såren typ borta och hon verkar vara helt återställd min lilla flicka.. =)

Hmm annars så har det väl inte hänt så mycket.. Har motionerat hästen och så typ..
Han har varit himlans pigg dem här dagarna, kanske beror på att det börjar bli varmare och att våren är på gång?.. Man kan ju hoppas iallafall.. Så less på denna vinter nu.. Och ännu mera nu, när det börjar bli plaskigt och blött för att skiten ska smälta bort nu med.. Suck...

Just det! Höll på att glömma..
Vill tacka Martina för tipset om jobbet.. Ska dit på Onsdag och träffa henne som har det och så.. Hon lät himlans trevlig.. Så får vi se vad det är mm.. Håll tummarna, ingen vore gladare än jag om jag kunde börja tjäna lite pengar och så igen... Van att ha lite att röra mig med liksom..
Och jobbet låter som det kan passa mig perfekt, men man vet ju aldrig.. Svårt få en bild via telefonen liksom...
Men återigen, TACK gumman....

Har även börjat fått lite ordning i mitt rum här hemma nu.. Ska ju bara ha ett rum här i huset sen när Lindas familj ska hyra huset.. Så börjat fixa och rensa en hel del nu.. Tar ju ett tag och alltid skönare att ha lite tid på sig än att stressa liksom.. Satte upp tavlor och så idag och det blev kanon fint.. Nu ska jag bara skaffa ramar till två andra "plancher" med.. Som jag köpte när jag bodde i USA.. Dem passar kanon ihop med dem andra jag har på väggen.. Kalas!!!

Nej nu ska jag åka med Linda en sväng till Täby och kika om gubben med hennes transport bom är där.. Så hon kan få den, med tanke på att hon sålt transporten och så...
Men jag kanske skriver senare...

Ha en bra dag...

Hugs And Kisses

Kommentarer
Postat av: martina

Fan vad kul =) Hon är jätte rar. Jag håller alla tummar för dig. Hihi skönt att få "ett riktigt" jobb, om du förstår mig rätt. Garanterade pengar är alltd bäst. HIhi jag blir så glad för din skull!!!!Kram

2010-03-01 @ 22:24:25
Postat av: Jenny

Jag har ju dig att tacka för det isf.. Vi får se vad jag tycker på onsdag, men håller med. Hon verkar super trevlig..

2010-03-01 @ 23:27:26
URL: http://honmedegenasikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0