Måndag och ny vecka...



Ny vecka då.. Inga speciella planer alls, mer än att det ska komma spån och mat till Strongis då.. Ja och dem andra har ju med beställt.. Och jag hade hoppats på att det skulle komma redan idag, men det verkar det ej göra. Dem brukar ju komma på morgonen direkt, men men...
Strongis skulle behöva spån idag, men får väl åka och köpa en annars..
Han kan ju inte sova på betong golvet liksom...
Men vi får se som sagt...

Ville inte alls gå upp ur sängen idag, sov så humlans gott.
Var nog längesen jag sov så gott som jag gjorde inatt, och det är ju aldrig fel liksom...

Hmm jag vad har jag gjort i helgen då??

Fredagen så var det stallet som vanligt.. Sen på kvällen blev det mat och bio med en killpolare..
Vi såg "Snabba Cash", och den var inte alls så bra som jag förväntade mig.. Visst att man hade hört både bra och dåligt om den. Men lite bättre kunde den ju varit.. Men men...
Nu har man ju iaf sett den liksom....
Lördagen blev mest lugn, tog en nice ridtur i vårsolen. Strongis såg ut att njuta lika mycket som matte..
Och det kanske ej låter som "värsta" grejen, men för mig och honom är det det.. Jag fick nämligen honom att jobba rätt i TRAV! Och det har jag inte lyckats med innan, han har inte alls varit samarbetsvillig innan på det.
Inte alla som hittar där ute där jag bor, men hela rakan innan "Kusta" var det som vi fick till detta..
Och jag är så stolt kan jag säga, han är ingen lätt häst att få att jobba rätt alls.. Så varje gång man gör framsteg så blir man glad.. =)
Jag har aldrig varit så super intresserad av detta med dressyr mm, men ihop med Strongis så är det kul. Han kan ju, men han tycker inte alls att det är roligt. Men när vi är ute i skogen mm, ja då brukar vi få det att funka.. Mycket bättre än när man försöker i ridhuset, kan ju bero på att han tycker att det är roligare att rida ut med?!
Sen på kvällen blev de Melodifestivalen, och ja vad ska man säga om den?
Visst vinnaren var hel ok, man kan ju relatera till hennes låt mm...
Men jag hade ju inte henne som favorit, men det är ju samma sak varje år.
Tycker mest att hela grejen är rätt "booring" men ändå så följer man det.. Ja vi människor är rätt roliga..
Söndagen blev det mest slappa. Mamma fick ju hjälp av Hasse att köpa upp sina möbler mm till Jörgen och Lollo. Så nu kan hon med lugn sätta sig på flyget härifrån den 28e.. Vet ju ej när hon kommer hem igen, men det får ju inte dröja allt för länge liksom.. Hehe
Men för min del var det mest slappa, slappa och slappa lite till..
Jo jag tog en promenix med hundarna då, och dem sprang som galningar..
Så skönt att Ayla ej visat någon hälta mm, efter sina 3v i enbart koppel och ingen lek alls.. Så det verkar som hon är helt bra nu. Så skönt.. =)


Nej nu ska jag nog ta och stoppa något i magen..
Ha en bra dag

Hugs And Kisses


Kommentarer
Postat av: Martina

sov så humlans gott?? haha vilket roligt ord!!

2010-03-15 @ 16:25:18
Postat av: Jenny

haha blev lite fel va!!!

2010-03-15 @ 21:37:01
URL: http://honmedegenasikt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmm tydligen var din killpolare.. så intresant eller kan jag missuppfatat det hela...

2010-03-17 @ 15:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0