Lite tankar....

Tycker det är rätt komiskt hur "folk" kan säga att dem ej bryr sig...
Men när det väl kommer till kritan, så gör dem ju det...
Annars skulle ju det jag skriver inte irritera dem så mycket.. Eller?
Nej jag tycker inte det iallafall.. ;)
Men nu är det ju så att jag inte skriver för att såra eller så. Utan jag skriver bara för att få ur mig det själv, och det är något som jag känner mm...
Passar det inte så kan jag bara säga LÄS INTE!!!! Jag har sagt det förr, men ändå fortsätter dem.
Och det fortsätts att kastas skit på mig. Jag nämner oftast inte ens namn, men folk tar åt sig.
Fast dem inte ens vet vem det handlar om. Men om ni nu tar åt er, kan det vara så att ni faktiskt har gjort nått liknande det jag skriver? Och känner att ni har behandlat folk i er närhet illa? Hmm jo det är nog så..
Kanske borde tänka på det istället då, för att ta illa vid er och sitta och sura över det. Eller kanske fråga mig rakt ut om det är er det handlar om. Innan ni blir griniga över det.. Bara en tankeställare till er!!!
Dags att ändra på er kanske, istället för att bara trampa på andra människor.. *hmm*

Igår satt jag ju som sagt och snacka med en killpolare rätt länge. För att inte säga hela eftermiddagen och kvällen. Och han verkar ju inte nöjd med hur hans liv ser ut just nu, men tyvärr kan man inte göra något. Det är bara han själv som kan ändra på det liksom. Jag vill inte råda honom att göra si eller så...
Kan bli så fel då, bara han själv som kan känna och göra...
Men det gör ont att se när ens vänner är nere och deppiga.. Men jag är bra på att lyssna och det gör jag gärna.
Och alltid trevligt att snacka med han med. Var ett tag sen vi gorde det, så det var riktigt nice..
Vet att mycket är mitt eget fel att det blivit så, men nu ska jag bättra mig på den fronten.
Jag har inte varit så duktig på att hålla kontakten med alla den senaste tiden. Men jag behövt lite tid för mig själv och bara vara.. Inte tänka på andra, utan bara mig själv. Och jag har lärt mig massor denna sommar.
Om mig själv framförallt.. Men också om andra.. Att en del människor gör vad som helst för pengar, dem trampar på andra utan att ens bry sig. Och ändå påstår dem att dem är ens vän eller så. Hmm ja jag har sett så mycket som jag önskar att jag ej vetat. Men jag har ju också lärt mig något av det, och det är att inte lita så blint på andra. Visst det kan ju göra att man blir lite för försiktig, men jag ska försöka att inte vara det...
Och man kan ju faktiskt inte dömma alla efter vad en gör/gjort...

Hugs And Kisses


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0