Mammas funkar ju iallafall..


Våra datorer har ju haft nå "frispel" här hemma och inte alls velat funka..
Och min den vill fortfarande inte koppla upp sig på internet.. Men nu funkar ju mammas
iallafall.. Så jag passar på att kolla mail och så.. =)

Igår så åt vi middag med dem 2 norska som vi lärt känna Per och hmm minna ej hennes namn.. Usch va dålig jag är alltså.. =)
Men vi hade iallafall trevligt vi 4:a, men tyvärr så var det fotboll på tv.. Så det blev ingen musik alls och vi tyckte väl kanske inte att det var så kul.. Så vi gick ifrån Norden x och satte oss på Surf bar istället.
Wohoo äntligen lite musik i öronen.. =)
Efter en stund så gick jag ner till Ullared för att prata med Camilla. Jag hade ju lovat Fannie det. Hon var lite orolig att det skulle ha hänt nå speciellt med Camilla.. Men så var det inte, hon och killen hade bara varit lite oense och så.. Så pratade jag med Henke med, om att jag vill komma och jobba. Men han var sådär nonchalant som bara Henke kan vara. Så jag vet inte riktigt alls vad han tyckte om saken?!
Men vi får väl se vad han säger om jag går ner dit vid 16 liksom. Han sa ju när jag jobba sista "riktiga" dagen, att ville jag jobba nå mer. Så kunde jag bara komma ner och göra det, samma tider som Camilla.. =)

Idag har jag pratat med Linda i telefonen. Hon ringde, var nice att höra en välbekant röst.
Skönt att höra att min lilla vovve äntligen mår helt bra, på tisdag är sista dagen som hon äter penecillin..
Men det man undrar är ju varför hon var så dålig och sjuk när Linda hämtade henne? Kommer nog aldrig få veta vad som hände, men man undrar ju.. Full av löss, kraftif urinvägsinfektion mm..  Och då hör det till att min lilla prinsessa ALDRIG varit sjuk eller så innan.. Men Linda har tagit hand om henne på bästa sätt, så nu är hon sig själv och mår bra igen. Och snart får matte pussa på henne igen =)..
Ska bli nice att träffa Linda igen med, är henne evigt tacksam för all hjälp.
Denna sommar har man ju insett vilka som verkligen är ens vänner och inte.
Även lärt mig massor med andra saker med om personer och så. Lärorik sommar kan man kalla det.


Känns som vad jag än gör här nere just nu, så är det någon som blir sur eller tycker att jag beter mig illa.
Men hallå liksom?!! Jag är 28 år gammal och jag kan ta vara på mig själv. Och klart att jag vill umgås mm med mina vänner nu innan jag ska åka hem. Jag vet ju inte när jag ser dem nästa gång liksom??
Sen är det bara så att vissa får acceptera att jag är svensk med, lika mycket som jag försöker visa hänsyn till deras "tänkande" med. Man kan inte tro att jag ska göra om mig helt, för nu är jag minsann i Turkiet. ;)
Och vore det nu så att jag "gillar" denna person, så fine liksom!! Men jag är inte helt säker på vad jag själv tycker om saken och väljer därför att inte prata om det. Sen om det betyder att jag ljuger? Det kan jag inte riktigt hålla med om. Jag vill veta själv vad jag tycker, innan jag kan prata om det. Sen är det ju så att det hittas alltid fel i allt och alla jag umgås med mm.. Så kan ju bero på det med. Eller?

Nej nu ska jag ta och slappa en stund. Sen är det ju snart dags att göra sig klar och vandra ner till Ullared.
Får vi se vad Henke säger.. =)

Hugs And Kisses




Kommentarer
Postat av: Sandra

Du e ju helt slut i huvudet!!!!! Har det slagit ner en bomb i ditt huvud eller??? Pheobe va inte det minsta dålig eller full med lös när hon åkte ifrån mig!!!! Det finns det flera vittnen på! Så lägg ner nu för fan!

2010-08-12 @ 19:35:52
URL: http://deronia.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du e ju helt slut i huvudet!!!!! Har det slagit ner en bomb i ditt huvud eller??? Pheobe va inte det minsta dålig eller full med lös när hon åkte ifrån mig!!!! Det finns det flera vittnen på! Så lägg ner nu för fan!

2010-08-12 @ 19:36:30
URL: http://deronia.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj Oj Oj! Varför så arg? Alla kan ju göra misstag eller? Hunden hade löss öroninflammation analsäcksinflammation och urinvägsinfektion. Vad det kommer ifrån vet ingen så varför tar du åt dig? Ingen har anklagat dig vad jag kan se i den här bloggen. Så ta nu och lugna ner dig! Och du jag har oxå vittnen på att hon var dålig. Veterinär tex. Så lägg bara ner din otrevliga attityd.

2010-08-13 @ 09:41:27
Postat av: Sandra

HAHAH skrattretande! Det e kul att ni gaddar ihop er med tanke på hur mycket skit Jenny pratat om dig Linda! Med tanke på hunden vahos mig knappt 1 v så va det med all säkerhet skit hon hade med sig! Skit samma. Skit ska skit ha!

2010-08-13 @ 10:05:10
URL: http://deronia.blogg.se/
Postat av: Jenny

Linda och jag har rett ut allt det där.. Så ge upp Sandra. Sluta läsa om du stör dig så in i helvete!!

2010-08-13 @ 13:23:50
URL: http://honmedegenasikt.blogg.se/
Postat av: Eva

Låter man djuren springa vind för våg o inte har koll på dom utan blir blöta o kalla så kommer en urinvägsinfektion väldigt snabbt om du har otur.O i stall o på landet finns det både stora o små löss.Dom små kan man behandla dom stora kan man ju bara undvika tyvärr,även om man skulle önska det fanns botemedel även för dom.

2010-08-13 @ 15:59:27
URL: http://honmedegenasikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0