Hur har han mage???

Hur har han mage?? Ja de är den stora frågan...
De är ju så att mamma och Figge ska flytta isär.. Och mamma är beredd att i stort sett bara ta sina kläder och lite andra saker och flytta.. Men nej han börjar bråka om de, och säger hon ska betala dittan och dattan.. Hur vågar han??? Hon är beredd att låta han behålla i stort sett allt, men han vill tjaffsa..
Vet han inte att de finns något som heter sambolagen, och att hon egentligen har rätt till hälften av allt dem skaffat ihop?? Då kanske man inte ska börja tjaffsa om småpengar.. Jag tycker då inte de iaf.. Och de är ej mer än rätt att hon tar de som är hennes, som hon faktiskt hade innan ni blev tillsammans. Om du ej minns de, så gick hon ifrån allt när ni valde att flytta ihop.. Hon sålde till och med bilen sin, för NI skulle skaffa ny. Men den får hon ju knappt använda heller...
Så sluta gnäll, och detta är inget jag tycker för att de handlar om min egen mamma. Rätt ska vara rätt.. Jag anser att egentligen att min mamma är för snäll som bara är beredd att gå och lämna alla saker. Men förstår att hon ej orkar med massa tjaffs och bråk. Men nu verkar de ju bli de iaf, så de är väl bara att ta vad du har rätt till mamma..
Du vet att jag stöttar dig, nu har jag blivit förbannad!!!!!

Jag hoppas att detta är de rätta oavsett, och att jag kan får tillbaka min lyckliga och glada mamma nu,, Inte det super stressade "hemma" biträdet som hon varit i några år nu... Han skyller ju så klart allt på henne, eller nej just de.. De var ju vårt fel, mitt och Jörgens.. Hallå liksom!!! Hur kan de vara vårat fel att deras förhållande ej funkar??
Kan ju bero på att mamma vill ha lite mer uppskattning i livet än att bara diska, tvätta och laga mat..
Personen i fråga är ju så omogen att han skyller på diverse saker för att han ej kan ringa, löjligt..  Visst jag kan förstå att de är sorgligt mm att de tar slut efter 7 år eller vad de nu är. Men man kan ändå bete sig vuxet anser jag...

Ja iaf så ska vi fortsätta köra grejer, är ju som sagt en del saker.. Både mina, Jörgens och mammas..  Och sen ska vi även till stallet och spåna upp boxar och fixa. Så att hästarna kan komma in i stallet igen och få sova i sina boxar.. Tror dem kommer att uppskatta att få komma in.. Dem ser lite trötta ut nu hehe....
Och på måndag börjar allvaret igen.. Jobb och sen sätta igång Ina igen.. Kul kul!!!!

Nej nu måste jag göra mig klar, dags att köra lass och sen åka och fixa lite smått till stallet...

Hugs And Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0