Uteritt....


Ja det blev en skritt tur till vägen igår och sen så longerade mamma Strongis i ridhuset..
Både jag och Strongis tycker de är så trist att värma upp i ridhuset, så jag valde att sadla mm och skritta ut en sväng..  Han var mycket nöjd efter att få komma ut lite...
Efter det så tog jag även upp Zebban en sväng i ridhuset åt Bettan.. Så han fick busa av sig lite, så han ska vara lugn idag..
Vi ska nämligen skritta ut sen, jag, Linda, Bettan och Therese..
Ska bli mysigt.. Alldeles vitt ute och solen skiner.. =)
Therese uppskattar det nog mest av oss, då hon inte rider ut ensam. Men det kan man ju förstå när man har en skapligt nyinriden 3 åring liksom...

Har nästan gjort klart allt i stallet med, bara insläpps och kvälls ensilaget kvar att lägga in..
Dem som går på hö, är allt klart till.. Men Anders måste köra in en ny ensilage bal, då jag inte kan rulla in en själv liksom.. Dem väger lite för mycket för det =)...

Snart ska jag äta lunch med.. Mamma, Linda och hennes barn har vart nere i Centrum och köpt vår julklapp till Anders.. Han får en "Julkorg" med massa gott i från alla oss i stallet.. Och så bestämde dem sig för att köpa lunch. Så det blir något så onyttigt som pizza faktiskt.. Men någongång ibland kan man äta sånt med..
Utan att ha dåligt samvete.. Sen är det ju så att det är ju jul snart med, och då blir det en hel del onyttigt så..
Tur att man har djur som gör att man håller igång... Annars hade man ju rullat fram efter jul mm..
Hehe...

Nej nu ska jag ta och fixa lite, sen äta och sen är det dags för ridturen...

Ha en bra dag..

Hugs and Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0