Usch usch...




Fy fan så jag mådde igår.. Inget jag vill vara med om igen..
Började runt 5 på morgonen, vaknade av att det kändes som någon stack en kniv i mig och vred om..
Sen var det bara kuta till toan... Och ja det kom i båda ändarna, om man säger så.. Och så höll det på i stort sett hela dagen...
Linda och mamma släppte ut och morgonfodrade åt mig..
Underbara mamma gick ut och mockade och fixade senare, snäll som hon är.. Men jag tog mig liksom ej ut, för det var bara att kuta in igen.. Bettan var snäll och tog insläppet.. Så det som skulle göras blev gjort, skönt att veta att man har hästägare som ställer upp om det blir kris...
Idag tog ponnytjejerna ut och insläpp och skulle mocka mm.. Men jag kände mig så pass bra här, så jag gick ut och mockade och gjorde det mesta.. Vilket kanske inte var det smartaste, för nu mår jag rätt illa.. Men samtidigt så var det skönt att komma ut en stund... Gav hästarna sin lunch med, och Strongis är ju för söt.. Märks han har energi i sin kropp.. Han for runt och bockade och sparkade och tog lite galopp.. Hehe han är så söööt..

Tycker så mycket om denna häst, han och jag passar verkligen.. Och ju mer jag lär känna honom, desto mer känns de så rätt.. Att nu har jag verkligen min dröm häst.. Även om han kan vara lite små lat, men det kan matte med.. =)

Ayla fick vara med mig ute i stallet och fixa allt, och hon är duktig hon med.. Visst hon slår "döv" örat till ibland.
Men det hör till när man är "bebis" och testar sina gränser..
Och så länge har hon ju inte bott med mig heller, men det funkar..
Visst det är lite jobbigt att hon ej kan lämnas ensam hemma med Phoebe, då hon sitter och ylar och skäller.. Men det går ju att träna bort.. *hoppas jag*
Men allt går om man bara ger det tid och har en hel del tålamod..
Sen tror jag att damen ska till att löpa för första gången snart med, och det är ju en omställning för henne med. Hon håller på att bli "stor" tjej..

Mamma skastrax köra Jörgen och Lollo till bussen, dem ska åka till Hudik igen..
Hehe Jörgen har ju lite svårt att bara "va", om ni fattar vad jag menar..
Så nu har han myror i brallan igen och då bär det av upp dit igen..
Det var av exakt samma anledning som dem kom hem hit, för det fanns inget att göra där uppe..
Hehe komisk han..

Nej nu ska jag slappa ett tag, får vi se om illamåendet släpper igen.. Så kanske man orkar ut och motionera Strongis lite.. Han skulle behöva röra på sig lite..
Blir nog longera isåfall...

Hugs And Kisses


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0