Torsdag - Minusgrader & Frost...



Ligger frost på hela backen och det är så kallt ute..
Men samtidigt så mysigt.. Man hör "knaster" under fötterna när man går och kommer moln av rök ur munnen när man andas.. (Nej jag har ej börjat röka igen, fortfarande inte rökt ett bloss sen fredag..)
Nu är vintern här, det enda som saknas är massa snö.. Men den kommer nog den med..



Tittade precis ut för att se hur det går för ponnyerna och deras nya kompis..
Och den funkar precis lika bra som igår, inga problem alls..
Dem går och betar så lugnt.. =)
Försökte få med dem i bild, men det är bara den ena ponnyn "Grålle" som syns tack vare sitt rosa täcke..=)
Alla den tre går med varma och sköna halstäcken på sig, så dem tycker absolut inte att det är så kallt ute..

Senare på eftermiddagen kommer ju dem 2 andra valackerna som med ska in till dem här 3. Dock från och med imorgon.. Dem får sova en natt hos oss först, sen får dem ut och busa alla fem.. =)
Tror dem kommer gilla det, dem har ju största hagen på gården så.. Och den får dem använda till våren, sen får vi byta lite.. Så den hinner bli kanon fin tills det är dags för sommarbete...

Eventuellt så kommer det ju ett sto med idag, men vi har ej bestämt om vi ska tacka ja eller nej..
Tyvärr så vet vi ju att tjejen som äger hästen ej har direkt skött sig i stallet hon stått i nu.. Struntat att komma upp och ta in och kvällsfodra dem hästarna mm.. Och de är inget som får hända här..
Vet ej vad jag skulle göra då.. Men men vi får se vad vi kommer fram till.. Skulle hon få ett ja, så kan jag ju bara säga att hon kommer ha vissa tillägg i sitt kontrakt, så hon vet vad som gäller om hon missköter sig här med..

Aja nog snackat om det nu..
Jag ska strax klä på mig och så, och gå ut och göra klart i stallet...Sen får vi se vad jag ska göra med "Strongis" idag, eller om han bara får gå i hagen idag och mysa.. Jo just det, han heter så den nya hästen=)...
Eller ja han kallas för det, så mysig så...

Nej ha en bra dag alla, jag skriver säkert senare med...

Hugs And Kisses

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh va kul, du måste visa en bild på Strongis! Jag får komma upp och kolla på valp och häst nån helg :)

Va skoj!

Kram

2009-12-03 @ 15:38:19
URL: http://lovelockdown.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hehe ja då gumman, du är välkommen =)

2009-12-03 @ 20:40:28
URL: http://honmedegenasikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0