Söndag 27 dec...


Det var skönt att få sova imorse.. Såg fram emot det, men telefonen ringde..
Therese hade utsläppet idag och hade då sett att Chilis hage var trasig, så hon undrade vart hon kunde släppa henne istället.. Så nu får hon gå i skogsdungen, eftersom hon går ensam och så.. Och där ser hon fortfarande dem andra med...
Jag gick ut vid lunch och mockade och fixade mina boxar.. Så lunchade jag alla med, var ingen som hade tagit på sig det idag.. Inte för att det spelade mig någon roll, men det kunde ju varit trevligt och fler kunde göra det någongång liksom... Det är alltid samma personer som får göra det,..

Iallafall så blev det klart igår.. Att dem som var här, här om dagen och tittade på stallplats.. Dem kommer med sitt sto.. Trevligt trevligt... Kan Chili få en kompis igen..
Slipper hon att gå ensam...

Ja så fick man ju veta en sak imorse med, vart lite chockad..
Men vi var ju förberedda på att det kanske kunde vara så..
Jörgen och Lollo ska ha barn.. =)
Lollo gjorde ett test imorse och det visade positivt.. Spännande, så nu ska man bli faster =)...
Kan inte riktigt fatta det.. Men jag är så glad för brorsans skull...
Och även för Lollos skull såklart...

Kom precis in, har ridit Strongis i ridhuset.. Och jag är riktigt nöjd med dagens pass faktiskt..
Han lyssnade riktigt bra idag, men han är ju lite små lat där inne...
Han förstår inte riktigt varför det ska vara bra att hålla på och böja, bjuda mm...
Och jag kan väl säga att det är som "latin" för mig med, men jag vet ju iallafall att det är bra för hästen.. =)
Men vi gör framsteg och jag vet ju som sagt att han egentligen kan allt det där.. Man ska bara lyckas plocka fram det med..
Sen med tanke på att han tycker det är rätt trist mm, så ska vi absolut inte köra för mycket där inne..
Imorgon så blir det nog uteritt, ut och lufsa i snön.. Mysigt....
Se om man kanske kan få med sig Linda på Båtsman med, hon skulle behöva det.. Och han med för den delen.. Linda har ju hamnat i en svacka just nu, så man behöver "pucha" henne lite.. Men hon ska nog snart "hittat" den igen.. Alla kan vi ju hamna i en "svacka" liksom, ge de lite tid så hittar man den oftast igen...

Varför vissa hos "oss" äns har häst, kan man ju börja undra.. Varför står man och betalar det man gör och ändå aldrig är hos dem?? Fattar inte det.. Det som är så jobbigt i det hela är att den ena av dem två hästarna som är drabbade.. Hon har blivit så elak mot den andra i hagen.. Framförallt vid matdags och insläpp.. Hon jagar honom och biter och slår mot han.. Och detta vet ägarna, men dem gör inget åt det.. Och dem vill ha dem tillsammans.. Även om jag anser att stoet ska gå själv som hon beter sig och att valacken borde få gå med lite "snällare" polare i hagen...
Sen finns det ju annat jag med har att säga om vissa, men ingen idé... Det lyssnas ändå inte och det är så trist..

Sitter just nu och tittar på filmen "Vinterviken" på tv4 plus... Den är strax slut...
Den är rätt bra för att vara så "gammal" som den faktiskt är nu...

Nu ska jag ta och ge Ayla och Phoebe middag, dem är lite hungriga tjejerna.. =)

Hugs And Kisses

Kommentarer
Postat av: Martina

vilken söt "liten" hund =)

Kul att det går bra med stallet. Man får alltid in några som inte riktigt passar in, men det är bara att kämpa på.

Ni verkar ha bra snurr på det ändå =D

Kraam

2009-12-28 @ 10:21:16
URL: http://mizzundastood.blogg.se/
Postat av: Martina

vilken söt "liten" hund =)

Kul att det går bra med stallet. Man får alltid in några som inte riktigt passar in, men det är bara att kämpa på.

Ni verkar ha bra snurr på det ändå =D

Kraam

2009-12-28 @ 10:21:28
URL: http://mizzundastood.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja hon är himla söt.. Hon tycker dock att jag är piss tråkig idag.. Vart vaken sen 05 med magsjuka mm.. Fy fan säger jag bara...

2009-12-28 @ 16:46:21
URL: http://honmedegenasikt.blogg.se/
Postat av: Martina

Men fy, stackare. Hoppaas du mår bättre snart!

Inte roligt med magsjuka, det är nog det värsta som finns faktiskt =(

Kram

2009-12-28 @ 18:03:52
URL: http://mizzundastood.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jo jag håller med, men idag mår jag iallafall bättre igen..

2009-12-29 @ 10:44:01
URL: http://honmedegenasikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0