På Julafton Flyttar.....

Lilla Angel hemifrån..



Då är det dags för henne att komma till sitt nya hem och sin nya matte..
Nu har vi hittat en "egen" familj till henne... Hon ska flytta till Lindas mamma, hon får lilla Angel av Linda och hennes 2 syskon i julklapp.. Ja hon vet om att hon får en valp, så det är ingen risk att hon ej vill ha henne..
Sen kommer hon ju bara att smält när hon får träffa henne med så.. Angel är en så charmig och framåt liten tjej.
Man kan inte annat än "smälta" när man träffar henne.. =)
Känns så bra att de löste sig med ett hem till henne, jobbigt om hon skulle behöva bo här för länge och fästa sig ännu mer med oss.. Och våra rutiner och sen det att ha sin mamma med sig i stort sett hela tiden.. Och sen att skiljas från alla.. Men nu får hon det nog kanon så...

Annars så har det inte hänt så mycket alls, mest tagit det lugnt idag...
Tog in hästarna, då jag hade insläppet idag.. Vilket kändes konstigt, jag brukar alltid ha utsläpp på helgerna, men idag var det då insläpp.. Imorgon har jag inget pass alls, men lovat att släppa ut ponnyerna vid lunch.. Då dem bara går ute halva dagar i denna kyla.. Och ägarna har insläppet, så jag sa att jag kunde släppa ut dem vid lunch.. Så dem slapp åka upp vid lunch för att ta in dem, och sen komma igen för att ta in alla andra...
Bra när man har lite sammanhållning och kan hjälpas åt liksom..
Och jag vet ju att dem ställer upp om jag behöver hjälp tillbaka så... =)

Ja så har jag ju tänkt ännu mera på hur mycket jag saknar en viss tjej..
Riktigt jobbigt faktiskt.. Att känna att jag inget kan göra, utan att saknaden kommer att finnas där..
När jag ser tillbaka på det som hände, så inser man hur dåligt man faktiskt mådde.. Jag är inte den som annars lyssnar på skitsnack mm utan att ta reda på om det faktiskt är så.. Och jag snackar absolut inte skit bakom ryggen på folk.. Men under den tiden var jag väldigt lätt påverkad för de, och jag kastade mycket skit på folk som absolut inte förtjänade det.. Personer som egentligen ville väl, men för oss alla blev det väldigt fel..
Tänk vad mycket misstag man ska göra och hur många man ska såra innan man vaknar..
Jag lovar och svär jag ska aldrig mer bli den tjejen jag var då.. Vill aldrig mer hamna så långt ner och känna allt jag kände då...
Inte lätt att erkänna att man betett sig som en "idiot" i alla lägen, men jag vet att jag gjort det.. Och med distans till det hela så kan jag erkänna det med.. Jag vet att det jag sa och gjorde, det sårade personer som om jag mått bra.. aldrig hade velat såra.. Bla min såkallade extra "mamma", jag såg verkligen upp till henne.. Men en dag försvann dem känslorna och även hon fick ta emot skit som hon ej förtjänade... För att inte tala om hennes dotter.. Jag fattar inte hur JAG kunde stampa på en person som faktiskt mådde som jag, om inte sämre.. Och hon var ändå den som försökte stötta mm, visst hon sa saker hon med.. Var ju inte enbart jag liksom, men jag kan bara stå för vad jag själv gjorde och hur jag själv behandla människor..
Men vi var många som ej mådde bra mm, och allt blev bara så fel...
Usch jag hatar den tiden och som sagt.. Aldrig mer..
Och jag kan inget annat än säga FÖRLÅT....

Ja snart är det nytt år då..
Får se vad det kan inbringa...
Lycka, glädje mm....

Hugs And Kisses


Kommentarer
Postat av: Anonym

..blev tipsad om din blogg och fick läsa det du skrivit...

Varmt Tack för dina ord och din insikt, det värmer i snön, för jag antar att det var mig du menade som din "extra mamma".

Ja, vi mådde alla dåligt, det är rätt.Själv hade jag hade precis mist min mamma med allt vad det innebar för mig, plus att det var mycket annat som stod " i vägen" för stallet och stallivet just då.

Jag blev väldigt ledsen och sårad över det som sades och skrevs om mig/oss och saker vi fick höra "ryktes vägen". Det mesta var inte ens sant......men det är förgången tid och finns inte mer....

Jag förlåter dig och mig själv för det som varit och hänt och går vidare i mitt liv och det tycker jag att du också verkar göra, vilket gör mig jätteglad.

Om jag sårat och gjort folk ledsna i min omgivning så ber jag också om förlåtelse , det har aldrig varit min avsikt att göra illa någon.

Jag önskar dig all lycka och glädje i livet, med familjen, kärleken och hästarna.



En God Jul och ett Lyckligt 2010 önskar jag er alla!!!! Ta väl hand om er!!!

Kram från Gunilla



2009-12-20 @ 11:21:17
Postat av: Jenny

Ja det var dig jag menade, jag har "vaknat" helt ur den konstiga värld jag hamna i. Och äntligen hittat tillbaka till den Jenny jag en gång var. Och insett vad jag gjort och är beredd att stå för det.. Oavsett om det finns någon/några som tycker jag är knäpp för det. Jag saknar min själsfrände och min extra mamma och jag är ej rädd längre.

Vet att det jag sa och gjorde sårade djupt och de är jag verkligen ledsen för. Hade jag kunnat hade jag spolat tillbaka tiden och stått upp för vad jag egentligen tyckte mm..

Jag har dock lagt den tiden bakom mig nu och ser framåt med ett leende, vad det betyder kan bara tiden utvisa..

Önskar er med en God Jul och Lyckligt 2010, för det är ni värda efter allt som varit..



Snöiga kramar

2009-12-20 @ 13:30:46
URL: http://honmedegenasikt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jenny, känn ingen ånger mer. Livet blir, som vi alla vet, inte alltid som man önskar. Det finns perioder i allas våra liv då man inte "är sig själv" och inte orkar med sin omgivning...och alla räddslorna man bär med sig förstör så mycket,jag om någon vet just det. Knäpp är du inte, det kan man aldrig vara om man står för det som hänt, och det gör du ju.... Jag är så glad att du mår bra igen, har kommit på fötter och ser framåt med ett leende, som du skrev.

och det viktigaste av allt..det är faktiskt att man lär sig något av allt som händer och sker. En ovärderlig erfarenhet rikare, även om det svider till ordentligt ibland...(växtvärk i hjärta o själ)

I jul tänder jag ljus för alla som inte är med oss här längre, för vänskap och lycka, för en framtid i ljus och kärlek!! Du är med där!!

Stor Julkram /Gunilla o Farbror Fräs

2009-12-20 @ 14:46:25
Postat av: Martina

Håller med föregående talare!

2009-12-20 @ 14:53:01
URL: http://mizzundastood.blogg.se/
Postat av: Jenny

Till och med nu får ni tårar rinna av era kloka ord, precis som då.. Och tro mig, jag har verkligen lärt mig något av detta.. Och de sved bra..

Pussa era hästar och ha en kanon jul..

<3

Snöiga kramar

2009-12-20 @ 14:58:37
URL: http://honmedegenasikt.blogg.se/
Postat av: marielle

jag måste faktiskt få tycka< till här.



jag håller med alla från alla håll. förlåt från mig med. alla gör man misstag men man är inte mer än människa. ack så kan man lära sig att be om förlåtelse och göra bättre nästa gång. (det blir förhoppningsvis ingen nästa gång med allt tjafs och bråk).



Så här offentliggör jag min ursäkt och ber om förlåtelse. Jag hoppas den godtas och betyder ngt.



God jul och gott nytt år önskar en "vuxen" Marielle från Solna! :)

2009-12-20 @ 18:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0