Mer snööööö.....

Idag fick man ju en hel del avklarat..
Ponnyerna hade ju sin hovslagare idag, och han hade även lovat att fixa till "Chilis" hovar och få på henne skor med brodd.. Så nu är dem redo för vinter väglag =)
Hehe tyvärr hade ej han tid för våra 3 stora grabbar då, men han hade en polare som hade tid att komma ut..
Dock skulle jag och Linda till Mustang och även förbi Hööks en sväng, så Bettan fixck ta emot honom och visa han och så...
Han hann dock enbart "Zebban" runt om med skor, brodd och snösulor.. Och så "Båtsman" fram, så kommer han imorgon och tar honom bak och sen även "Strongis" runt om.. =)
Så de löste sig snabbt får man ju lov att erkänna.... Sen var det ju trevligt att det var en person jag faktiskt kände, tyckte att jag k'nde igen namnet på han.. Och har ju träffat han många ggr förr liksom.. Otroligt trevlig och duktig.. =)

Iallafall så var det grymt skönt att komma hem till värmen efter denna dag.. Usch va kall jag var, så satte igång brasan och tog en varm dusch ganska omgående..
Gick bra på Mustang, nu ska vi bara fixa en ny tid till Linda och "Båtsman" med.. Måste hitta en ny sadel till honom, då den hon köpte i höstas inte verkar passa längre.. Jobbigt när dem musklar om sig mm..
Dock positivt med så klart...

Jo vi var ju förbi Hööks med.. Jag fick ju köpa ett vintertäcke med hals av Linda, som var helt nytt.. Men det passade inte "Båtsman".. Måste vara små i storlekarna.. Då det satt perfekt på "Strongis" som har en storlek mindre.. Men iallafall..
Vi var till Hööks för att lämna tillbaka ett annat vintertäcke utan hals, som jag köpte förra veckan till "Strongis".. Men som jag inte är i behov av numera då.. Och sen hade Linda hittat ett halstäcke vinter i deras katalog..
Så jag lämna tillbaka mitt, och vi köpte det till henne.. Så nu har jag betalat det jag köpte av henne =)..
Perfekt liksom.. Hehe...

Lilla Angel har tyckt att det varit kanon kul att vara ute i snön idag.. Och väldigt spännande.. Dock så vart hon lite gnällig när hon upptäckte att "det konstiga vita" fastna i pälsen.. Stackarn...
Men hon är otroligt duktig denna lilla tjej, går till dörren när hon behöver kissa eller så.. Och om ja ej ser eller hör henne, kommer hon och "dansar" och hoppar runt och piper.. Så söööt...
Önskar bara att jag hittade ett hem till henne..

Sen har vi ju Mr med då.. Han är en väldigt speciell person, får mig att små le hela tiden...
Och får som en "pirrig" känsla i kroppen.. Hihi..
Vi får väl se om han kommer och hälsar på mig och djuren nån dag... Vore ju trevligt, nu när man är ensam hemma och allt.. Visst jag kommer ju snart att vara det ännu mera ev.. Men vi får väl se..

Pratat med mamma idag med, gjorde så även här om dagen..
Hon har det toppen, låter jätte lycklig..
Det är hon verkligen värd, hon gör alltid allt för alla andra.. Så kul att se henne sätta sig själv först nu..
Hon behöver det... Alltid satt mig och mina bröder före sig själv, nu är de dags att hon får tänka på  sig själv lite mera.. Vi är ju trots allt "vuxna"....

Funderar på att krypa ner i sängen snart.. Är rätt trött efter dagen...
Sen har jag bäddat rent idag med, och finns nästan inget härligare än att lägga sig nyduschad mm i en renbäddad säng.. MUMMA!!!!!!

Men hoppas att ni andra haft en bra dag med och att ni får sova gott och drömma härliga drömmar...



Hugs And Kisses


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0