Lång dag i kylan...


Första dagen med ordentlig frost och minusgrader. *brrrrr*
Gick ut i stallet till 7 imorse, och efter det har jag sammanlagt varit inomhus 1 timme innan jag kom in kl 20...
Vet inte riktigt vart dagen tog vägen, men den har passerat med super fart..
Har kört hem Ina då, och det kändes bara så rätt.. Och de är skönt att ej känna massa ångest mm...
Och jag hoppas verkligen att dem hittar en ny till henne, för hittar dem rätt person för henne.. Så har den tjejen en toppen häst...

Sen så var vi ju och köpte hem massa spån med, vart ju klart igår kväll att dem nya stallgästerna kommer redan tors eftermiddag.. Alltså imorgon.. =) Ska bli spännande..

Den ena killen kom ju redan idag, och han är ju bara så vacker!!!! Ja alltså det är en häst jag pratar om...
Jag kommer att få sköta han helt som jag vill och om gillar jag honom, är han min from januari.. Spännande!!
Jag kanske alltså har min första häst, som ej är en "gammal" travare.. Utan en korsning, 50% halvblod och 50% fullblod, kolsvart med vit bläs.. Känns pirrigt.. Har pysslat och fixat med han nu i eftermiddag, fixat hans tavla ang vilka täcken mm han vill ha på sig.. Sen var vi upp och longerade i ridhuset.. Vart mest skritt, men lite "jogging" med.. Han är verkligen raka motsatsen mot Ina.. Lugn och sansad och verkar otroligt lyhörd..
Tror nog att vi ska komma att trivas ihop.. =)
Visst de krävs massor med jobb att få han i kondition igen, men han ska nog vara kanon läcker igen ska ni se =)

Så hade vi ju stallmöte ikväll med.. Och vissa saker var ju rätt "barnsliga" men antar att alla ser olika på det.. Och alla har ju rätt till sin åsikt.. Även dem 2 nya var med och berättade bla lite om sina 2 hästar och så.. Det ät ju liksom så att alla 3, då även den som kom idag.. Är mellan 170-180 i manken liksom.. Så det är inga små grabbar *hehe*.... Och hon som äger 2 av dem, den ena är väldigt speciell i hantering mm.. Då han tror att han bara kan köra över folk.. Så det är speciella "regler" runt honom och så.. Och det kan ju vara bra att alla får veta, så man ej råkar missa det en dag liksom...
Iallafall så löstes det som togs upp så det var ju skönt..

Ja så det har varit en lång dag i denna kyla, men jag måste säga att jag uppskattar att den kommit.. Det gör att det ej är lika hemskt att ta sig ut i hagarna.. Då dem frusit till och man kan gå ut, utan att man är rädd att skorna ska sitta kvar i nästa steg man tar.. Sen är det ju mysigt att få in alla hästar utan massa lera på hela benen mm..

Nu ska jag bara mysa i soffan, och kika på efterlyst..

Ps. Nu är det 5 dagar sen jag tog min sista cigg.. STOLT!!!! Ds.


Hugs And Kisses



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0