Juldagen 2009..



På bilden ovan ser ni det jag väntat på.. Min nya vovve Ayla..
En rottis tik på drygt 8 månader, så mysig tjej.. =)
Känns så bra, mamma har ju sagt tusen gånger minst.. " Att du förstår att den kommer kräva lite mm"
Och ja det gör jag faktiskt, men jag behöver en hund som kan "skydda" mig om det nu slutar med att jag blir ensam kvar här uppe i skogen.. Och sen ville jag ha en större och mer "passande" hund att ha med i stallet mm.. Och jag vet att det finns många med förutfattade meningar om rottweiler.. Men det är ej hundens fel, det är oftast ägaren som gjort hunden till en "galning"...
Iallafall så har första dagen med denna tjej gått kanon bra, och måste säga att hon är så lugn inne.. Visst hon följer oss som en svans, men kan lägga sig och slappna av samtidigt.. Men ute är det ju full fart, iallafall när hon är lös.. Så mysigt att se henne fara fram i snön.. =)

Phoebe tycker väl sådär om Ayla, men de går bra iallafall..
Hon tyckte nog att det var skönt att valpen flytta igår, men att det blev jobbigt att det kom en ny..
Men hon låter ju iallafall Pheobe vara ifred, är inte som ett plåster på henne..

Jörgen och Lollo kom hem ikväll.. Mysigt att träffa bror igen och sen fick jag ge honom sin julklapp med..
Den satt perfekt på honom, han vart så stilig.. Hade ju köpt en "rock" liknande jacka åt honom och han blev så glad för den.. Så fick han det mamma hade köpt i Istanbul till han med, och allt passade så bra.. =)
Skönt att ha han hemma ett tag nu, så man får umgås lite med han..

Nej nu ska jag ta och krypa till "korgs".. Har utsläppet imorgon, så gäller att få sova lite innan.. =)

God fortsättning på er..

P.s Längtar som en tok efter att få träffa en viss person. Vi får se när det blir av.. D.s



Hugs And Kisses


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja du det kommer inte gå fortare änatt du bjuder till ett pyamasparty innan du får träffa mig, skulle kunna fungera med ett bio besök om du lätter på plånboken.



;-)

2009-12-26 @ 04:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0