Julafton snart över....

Idag var en stor dag för Lilla Angel.. Idag flyttade hon till sin nya familj..
Känns konstigt att ej ha det lilla "yrvädret" springandes runt benen längre..
Men samtidigt skönt, för hur det än är.. Så är det ett väldans "pass" att ha en liten valp..
Men hon är speciell, så som vi fick kämpa för att hålla tjejen vid liv.. Matade henne varje timme med flaska i början.. Phoebe hade ju tyvärr nästan ingen mjölk och hon förstod inte riktigt hur man skulle "tutta" på mamma..
Hennes syster dog ju 1v gammal, men denna tjej kämpade på.. Och blev piggare och piggare..
Och nu kan jag säga att hon är som vilken valp som helst i sätt mm... Dock väldigt personlig...
Angel är verkligen ett passande namn på henne, för hon måste ha en skyddsängel som klarade att överleva.. Pch en vilja av stål...
Önskar hennes nya matte God Jul och hoppas att dem får många lyckliga stunder ihop...

Här kommer lite bilder jag tog igår när Angel var nybadad..

 

  

Idag hade jag ju utsläppet och sedan även insläppet..
Det gjorde mig inget då vi ändå skulle fira julen hemma..
Det var väldigt lugnt och skönt i stallet idag, alla var ju rätt snabba idag..
Mockade och så, sen bar dem av hem igen..
Strongis fick vila idag och så fick han massa morötter och äpplen i maten..
Även han måste få känna av att det är jul *s*....

Mamma och jag har sett på filmen " Flickan som lekte med elden" nu ikväll..
Vi såg den andra igår " Män som hatar kvinnor"..
Och jag tycker helt klart att alla borde se dem, dem var bra..
Jag har ej läst böckerna, så kan ej uttala mig om vilka som var bäst..
Men den första filmen var rätt "hemsk", usch säger jag bara..
Men båda var GRYMT bra...
Så det är mina filmtips..
Nu vill jag gå på bio och se den sista delen med, den är säkert minst lika bra..=)



Mamma fick dessa rosor av mig idag..
Hon fyllde ju år igår och tyckte att hon var värd dessa..
Älskar dig mamma, du är världens bästa..
Även om jag kan vara lite "tjurig" ibland..


Igår redan mamma Strongis åt mig.
Hon skulle testa "jobba" honom i ridhuset, då jag sagt att jag inte får han att jobba från ryggen..
Så hon longerade honom först för att "mjuka" upp han lite, men sedan hoppa hon upp..
Och gissa om hon fick "slita", och nej jag menar ej att hon slet och drog i honom..
Utan att hon fick jobba rätt hårt för att få honom att "jobba"...
Efter 10 min typ så var mamma helt slut..
Men det gjorde att hon förstod att jag har problem, som ej kan ett skit i stort sett om dressyr..
Men det kan ju mamma, och hon hade lite problem..
Hon kallade honom "plank giraffen".. Haha
Men jag tycker om honom iallafall..
Och mamma ska testa honom någon mer dag sen..
Vi har även bett att Bettan ska rida honom någon dag, så vi får se när hon jobbar honom..

Nej nu ska jag fortsätta att umgås här..
Men ser fram emot morgon dagen, dels så har jag sovmorgon och dels händer det något annat skoj..
Vad får ni kanske veta imorgon.. *fniss*

God Jul på er alla...

Hugs And Kisses





Kommentarer
Postat av: Martina

Gud så söt hon är... Hoppas ni haft en mysig jul. Tänkte på er och tände ett ljus för oss som intye längre är med oss. God Jul och hoppas på en bra start på nya året. Kramar

2009-12-25 @ 20:49:23
URL: http://mizzundastood.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hade de supermysigt...

Ja hon är kanon söt, och hennes nya matte är helt "såld" i denna lilla tjej.. Så skönt, hon kommer få det så bra...

Jo jag tänkte på er med ska ni veta.. God Jul på dig med, och hoppas att du med får en kanon start på nya året sen.. Kramar

2009-12-25 @ 23:17:08
URL: http://honmedegenasikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0