Dagen som försvann fort...


Idag har dagen flygit fram med ilfart...
Känns som att man nyss gått upp, men dagen är ju typ slut snart liksom..
Fått en hel del gjort med..
Fick ju betalningen för Angel idag , så betalat lite räkningar och så..
Sen var vi ner och jag köpte hundmat och handlade lite...
Sen åkte vi hem hit, jag, mamma , Linda och hennes barn... Åt lite lunch, kokt korv med bröd blev det..
Och sen bar det av till Täby stall och foder... Nu har jag köpt Mustangs orginal musli till Strongis istället för det jag gav innan.. Så nu får han ju ett bra foder liksom, han fixade ju inte att stå på det som jag hade till Ina...
Men detta ska nog funka bättre... =)

Så nu är både hundar och hästen glada och så även jag...
Vi har det bra här på landet *fniss*

Måste säga att det som hände igår eller det som löste sig om man kan säga så...
Det gör att man mår toppen, livet var bra innan.. Men nu är det fan GREAT!!!!!!
Tänk va ett litet förlåt kan göra?!

Ja så har de ju hänt en grej nu på eftermiddagen med, eller jag upptäckte det då...
Zebban, Bettans häst höll ju på och slita mm i Strongis och Båtsmans täcken tidigare på dagen... Man vart ju orolig att dem skulle gå sönder, men det syntes inget när jag var ut och titta... Men nu på eftermiddagen när jag tog in alla hästar och så... Så när jag bytte täcke på Strongis, så såg jag ett hål i hans back on track täcke.. =(
Hann knappt ha det 2 veckor innan det gick sönder.. Och det kan man tacka Zebban för.. Suck...
Visste ju att Bettan så klart inte kunde köpa ett nytt liksom, och inte jag heller.. Så rik är jag ej, det kostar ju liksom 2000kr... Men fick ett helt nytt vintertäcke med hals och hon ska stå för kostnaderna när vi lämnar in det för lagning.. För som tur är, så var det ju ett jätte hål... =)
Och vinter täcket kostar ju en del med och aldrig använt så.. Men det passade ej på Zebban, utan var för litet.. Så nu har Strongis ännu ett täcke att ha i vinter.. =) Och med tanke på hur mycket snö vi fått och hur kallt det verkar hålla sig, så är ju ej det helt fel.. =)
Men ska ju inte säga att jag inte vart lite irriterad och besviken först, över att BOT var trasigt.. Men sånt som kan hända liksom.. Men men....
Tänkte till en extra gång, och jorden går ju ej under liksom.. Det var ju trots allt bara ett täcke.. Även om det var ett dyrt sådant!!! Och nu löste de sig ju.. =)

Sitter och väntar på att Linda ska ringa.. Hon skulle nämligen rida Båtsman och hennes dotter Alice ville med rida.. Så jag sa att hon kunde få låna Strongis, så kunde dem rida ihop.. Istället för att dela... Och det ville hon...
Men nu väntar jag på att få höra om dem ska rida, eller om dem ångrat sig.. Linda har liksom tappat "suget" lite och inspirationen med.. Men vore ju bra att veta liksom..
Men jag väntar en stund till, annars går jag ut och gör nått med Strongis själv =)...
Plutten min kan ju ej stå idag med liksom, även om jag nu hade räknat med att hon skulle rida honom liksom..
Ja ja vi får se.. Men tror att jag ska byta om och gå ut till han nu =)..
Vill ej rida hur sent som helst liksom, vill att han med ska få kväll sen...

Hörs kanske senare.. Man vet aldrig om man kommer på nå mer att skriva ner...

Hugs And Kisses


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0